TISZTA SZÁNDÉK VITA – 8/12. Nemzeti konzultáció: Soros-kampány

Sorozatom 8. részében elemezzük 2017. szimbolikus ügyét: “Soros-kampány”

Ha még emlékeztek, 2017-ben egy kifejezetten Soros Györgyre kihegyezett nemzeti konzultációt indított a kormány, az állítólagos “Soros-tervről”, ami a Fidesz szerint azt jelentette, hogy Soros migránsok millióit akarja betelepíteni. Ezt a hamis állítást a kormány és a Fidesz politikusai, megmondóemberei országszerte 164 településen, 208 nyilvános fórumon, 54 “előadóval” igyekeztek sulykolni, de ezekre a nyilvános eseményekre összesen csak 40 ezer ember volt kíváncsi. Így hirdetni is kellett óriásplakáton, villamos padlózaton stb. – ebből lett a Soros-kampány. A “konzultációt” 2,356 millióan töltötték ki.

Brutális összeget, 65 milliárd forintot (!) költött 2017-ben összesen az Orbán-kormány propagandára. Ennek egyik kiemelkedő eleme volt az un. “Soros-kampány”. Amivel kapcsolatban el kell mondani, hogy drámai, mert az Orbáni konzultációk közül ez volt a legsikeresebb, a Soros-tervről szóló konzultáció: 29,4 % volt a válaszadói arány, az átlagos 20% helyett.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a legnagyobb összegeket az „állampolgári tájékoztató feladatokkal kapcsolatos kommunikációra” szórta szét. Ezek voltak az országot elárasztó menekültellenes és „sorosozó” plakátkampány- és reklám-sorozat, amelyre a hivatal hat körben mintegy 28,7 milliárd forintot költött. (168 óra)

Ez az összeg, az előző évekhez képest is jóval több lett a kommunikációs propagandára. A 65 milliárd forintot is meghaladó összeg jelentős része három kormányközeli kommunikációs ügynökségnél landolt. A három legtöbb tendert elnyerő érdekkör:
– Balásy Gy. vállalkozásai, a Lounge Design Kft. +New Land MediaKft.,
– Szijjártó Péter külügyminiszter barátja, Kuna Tibor érdekeltségei, a Trinity Communications Kft. és a Young and Partners Kft.,
– Rogán Antal propagandaminiszter szomszédja, Csetényi Csaba cégei, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft.

Az állítólagos “Soros-tervről” szóló nemzeti konzultáció érdekessége volt, hogy a korábbiakkal ellentétben már arra sem vették a fáradságot, hogy kérdéseket tegyenek fel: inkább csak állítottakA hét állítás mellé “indoklást” is fűztek annak érdekében, hogy a választók állítólag nagyobb rálátást kapjanak Soros György tevékenységéről…

1. Soros György arra akarja rávenni Brüsszelt, hogy Afrikából és a Közel-Keletről évente legalább egymillió bevándorlót telepítsen az Európai Unió területére, így Magyarországra is.
2. Soros György brüsszeli vezetőkkel együtt azt is tervezi, hogy az EU tagállamai, így Magyarország is, bontsák le a határvédelmi kerítéseket, és nyissák meg a határokat a bevándorlók előtt.
3. A Soros-terv része, hogy a nyugat-európai országokban összegyűlt bevándorlókat Brüsszel kötelezően ossza szét, különös tekintettel a kelet-európai országokra. Ebben Magyarországnak is részt kellene vennie.
4. A Soros-terv alapján Brüsszelnek arra kellene köteleznie minden tagállamot, így Magyarországot is, hogy minden bevándorlónak fizessen 9 millió forint állami segélyt.
5. Soros György azt is el akarja érni, hogy a migránsok enyhébb büntetést kapjanak az általuk elkövetett bűncselekményekért.
6. A Soros-terv célja, hogy az európai országok nyelve és kultúrája háttérbe szoruljon annak érdekében, hogy az illegális bevándorlók integrációja hamarabb megtörténjen.
7. A Soros-terv része, hogy politikai támadást indítsanak a bevándorlást ellenző országok ellen, és kemény büntetésekkel sújtsák őket…

Remélem érzitek mennyire mélyen primitív és manipulált tákolmány.

Nemzeti konzultációnak csúfolt “állami kérdezgetés” lényege:
Az Orbán-kormány a nemzeti konzultációit a népszavazás helyett használja, immár 12 éve. Kérdezgetés, lebutított irányított kérdésekkel – valós, élére állított véleménynyilvánítás helyett. Az elmúlt 11 év-ben 11 nemzeti konzultáció zajlott. A legutolsó, a járvány utáni életről szóló állami levelezés, ami tavaly augusztus végén zárult és finoman szólva is kevéssé mozgatta meg az embereket.

Nemzeti konzultációk sorban:
2010 Nyugdíjasok
2011 Alaptörvény
2011 Szociális
2012 Gazdasági
2015 A bevándorlásról
2017 STOP Brüsszel
2017 STOP Soros
2018 Családvédelmi
2020 A járványról
2021 A nyitásról
2021 A járvány utánról

Nos, 2021-ig, több mint 41 milliárd forint közpénzt költött el a kormány az elmúlt 11 évben csupán nemzeti konzultációkra. Mennyibe került a “Sorosozás”?A “sikerért” óriási árat fizettünk. Mi, adófizetők: a “Soros-tervről” szóló nemzeti konzultáció költsége megközelítette a 10 milliárdos határt. A technikai költségek meghaladták a 2 milliárd forintot, reklámhadjáratra pedig minden korábbinál többet, 7,5 milliárd forintot költött közpénzből a kormány (reklámkampányra 5,03 milliárdot, “eredménykommunikációra” további 2,46 milliárdot).

Kezdetben, még a 2012-es konzultációs plakátokon a kérdőívek adózással, járulékokkal, a nagyvállalatokkal és közműcégekkel, a minimálbérrel és nyugdíjakkal, a devizahitelesekkel kapcsolatos kérdéseket tartalmaztak, a plakátokon egy visszafogott boldog család volt látható, ráadásul az egész kijött 976 millió forintból.A nemzeti konzultációk kampányai az évek során először agresszívvá váltak, majd együtt butultak a tartalommal, és legutóbb elérkeztünk az emojik-hoz. Ráadásul, ahogy butult a tartalom, úgy nőttek a költségek horribilis méretűre.

Az ellenzéki országgyűlési képviselők többször próbálták megtudni, hogy a kormány mennyi pénzt és hol költ el a NKOH-n keresztül. A Miniszterelnöki Kabinetiroda mindannyiszor azt válaszolta, hogy nincs erről összesített adatbázisa, és nem is tartja szükségesnek, hogy ilyet készítsen.A nemzeti konzultációk önmagukban nem is lennének annyira drágák, de a reklámozásukra akármennyi pénzt el lehet költeni. És itt a lényeg – kontroll nélkül lehet önteni a propagandát, ellenőrzés nélküli teljesítmény, brutális áron előállítva. Kifejezetten haveri cégeknek nagyon megéri. A Rogán Antal-féle propagandaminisztérium ilyenkor is lehetőséget kap szétszórni egy stadionnyi pénzt. Mutatok pár példát csupán 2017-ből.

A 2017-es év nagy kommunikációs hadjárat pár tétele
Menekültellenes és „sorosozó” kampány: 28,7 milliárd forint
A Kincsem film reklámozására 590 millió forint
Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációjára: 6 milliárd forint
A vizes vb népszerűsítésére: 3 milliárd forint
Magyar Lóversenyfogadást-szervező Kft. reklám: 170 millió ft
A Főgáz E-gázszámlájának népszerűsítésére: 40 millió forint
A Tiszamenti Regionális Vízművek kommunikációja: 35,5 millió forint.

Arcpirító.

Rögzítsük azt is, hogy ezek a konzultációk lényegében nem mások, mint rosszul álcázott kampányeszközök. Ráadásul ezeket a kormány elszámolási kötelezettség nélkül használja, nyíltan a saját oligarchái gazdasági megerősítésére.

2022 áprilisában lesz esély szavazatoddal a normalitást támogatni és visszavezetni Magyarországot arra az útra, ahonnan 2010-ben letértünk.
Kormányváltás. Április 3.

Források:
https://168.hu/…/horribilis-osszeget-65-milliard…

https://hvg.hu/…/20210903_Nemzeti_konzultacio_41_milliard

https://hvg.hu/itthon/20210707_emoji_plakat_konzultacio

https://hvg.hu/…/20170928_soros_gyors_soros_terv…

https://hvg.hu/…/20170927_Nem_kerdesek_lesznek_lesznek…

TISZTA SZÁNDÉK VITA – 8/12. Nemzeti konzultáció: Soros-kampány

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Pin It on Pinterest